tirsdag 28. februar 2012

Nye prosjekter på gang!!

Gleeeeeder meg til å komme igang! Kribler i fingrene!!

Vel, nesten helt bra oppe i ryggen nå, og jeg er tilbake i strikkinga igjen.
Ordna meg med to nye prosjekter, har bestilt garn til denne saueskinnsfellen,:
Strikk saueskinnfell
Men har ikke bestilt de garntypene som står i mønsteret. Kjøpte meg bladet Familien, så har mønsteret, og nå snaaaart får jeg pakke fra Garnstudio med disse garntypene istede:
Eskimo, som nå er på salg. Kr 14,- pr nøste :):) eller kvantumsrabatt om du kjøper 20 stk :):)
og..
Puddel, som koster kr 40,- pr nøste.

Har sjekka og, disse er i samme str som i det orginale mønsteret :) 
Blir spennende jah :)

Videre holder jeg på med to stk kjøreposer, den ene er:
Modell 18
Nr 18 Setesdal kjøreposeStørrelse (3) 6 (12) mnd
Plaggets mål Overvidde: (57) 62 (68) cm
Hel lengde: (57) 64 (71) cm
Ermelengde: (12) 14 (20) cm, eller ønsket lengde
Garn smart (100 % ull, superwash, 50 gram = ca 100 meter)
Veiledende pinner Strømpep og rundp nr 3 og 3½
Strikkefasthet 22 m glattstrikk på p nr 3½ = 10 cm
Garnmengde Koks 1088: (200) 200 (250) gramHvit 1002: (100) 150 (150) gram
Garnalternativ peer gynt, sandnes alpakka, sandnes duo, mandarin classic

Men også her bruker jeg et annet garn, som er bittelitt tykkere enn her. Jeg bruker PT sitt Mitu alpakka ull. Får hjelp til å gjøre om mønsteret litt når jeg er på strikke kafe hos Maud's garn i Lillestrøm :):)

Den andre kjøreposen fant jeg i heftet Hobbyglede med Allers:
Strikk til småfolk
Får ikke til å vise bildet av posen, men skal legge den ut når og om jeg blir ferdig :)
Så foruten litt småstrikk for å bli kvitt bomullsgarn, er det dette jeg holder på med for tiden :)
PUH!!!  
Får nu bare håpe du kom deg helt ned hit i lesinga :):)

Ha en super strikkekveld :)



7 kommentarer:

  1. Den saueskinsfellen falt jeg for!

    Aldri sett slik før. Blir spennende å se ditt ferdige resultat :)

    SvarSlett
  2. Hei Linda:) Aha så det er dette du foreslo for meg,,et knallfint teppe er det,,og fint garn du skal bruke. Men det virker som du har nok og holde på med her,,kjøredresser med mønster er jo noe som tar tid. Så arbeidsledig på håndarbeidsfronten blir ikke du:) Så blir spennende og følge med på dine prosjekter her. Nå sitter jeg og bare strikker noen kluter inntil videre,,har planer om og strikke puter:)Klarer ikke og ha hendene i ro,,hihi,,:) Fortsatt fin uke:))Klem fra Marianne:))

    SvarSlett
  3. Det teppet er bare så fint! Skal si du har prosjekter på gang, men det er det som er gøy :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Stilig saueskinnsfell! Den gler eg meg til å sjå! Takk for koseleg kommentar hjå meg i går! Oppskrifta til kjolen er "lillestakken" i boka "myk start" av May B. Langhelle. men gjorde som eg skreiv litt forandringar. Men den var utgangspunktet.

    Ha ein fin strikkekveld!!

    SvarSlett
  5. Takk for koselig kommentar på bloggen min :)
    Å takk for det fine tipset med den sauskinnsfellen, den var lekker gitt :)
    ha en fin helg :)

    SvarSlett
  6. ÅÅå den saueskinnsfellen likte jeg og!
    Er det oppskrift på den i Familien som er ute nå?
    Hyggelig du stakk innom bloggen min forresten!

    SvarSlett
  7. Hihi, morsom saueskinnsfell! Takker for tips om rimelig Eskimo.

    SvarSlett

Sett gjerne spor etter deg :)